3 Şubat 2013 Pazar

HASRET BİTTİ 2013 YILININ İLK KONTROLLERİ...

Günler öncesinden Meteoroloji'yi takip ederek Pazar günü arıların kontrollerini yapmayı planlamıştım. Önceki gün ani bir programla pazar günü başka bir yerde olmam gerekti. Bu sabah saat 11 gibi hocamla buluştuktan sonra diğer dostlarla bulaşacağımız yere yola çıktık. Buluşma yerine gittikten 15 dk sonrada beklediğimiz misafirlerimiz geldi. Misafirlerimizin arasında İlçemizde görev yapan Halil beyin Babası Ramazan amcada vardı. Ramazan amca Aksaraylı ve orada arıları var. Eee konu arıcılık ve bu kadar arıcı bir arada sohbet iyice koyulaştı ama benim aklım arılarda, hadi çaylarıda benim arılıkta içeriz bir iki de kovan açarız dedim ve eve doğru yola çıktık.


Arılığa gittiğimizde önce notlarıma göre yiyecekleri sıkıntılı olanlara bakmaya başladık.



Açtığımız ilk kovanda yavru faaliyeti var yiyecek sıkıntısı var besleme yapılmazsa ölmeye mahkum bir koloni

Aslında şu sıralar en tehlikeli zamanlar polen geliyor yavru var yavrunun olduğu yerde tüketim var hava şartlarına göre katı ve sıvı besleme yapılmazsa kışı atlatmış olan arılar bu dönemde ölüyor,





Yerdeki ölülerle yetinmeyen misafirimiz kovanın önüne çıkmış mevcut azaltma peşinde...


Diğer kovanda durum biraz daha iyi ama besleme programına oda alındı  3 çerçevede günlük yumurta vardı,



Ana arı bak ben işimi yapıyorum sende işini aksatma der gibi boş bulduğu gözlere atıyor yumurtayı,








Çerçevelerdeki yavru sahasının çevresindeki polen stoğuda dikkat çekiyor,



Oyy belim diyerek körüğü işin ehline teslim ettim gerçi kendisinide belinden rahatsız ama söz konusu arı olunca fazlada ısrar etmeme gerek kalmadı,



Kovan başında birde hatıra fotoğrafı aldık,


Yapılan kontrollerden sonra beslenecek arıların notları alındı,



Kontrollerini yaptığımız kovanlarda varroa görülmedi buda demek oluyorki yaptığımız oksalik asit ile mücadele işe yaramış,


Umarım tüm arıcılar için berektli bir sezon olur...

Hiç yorum yok: