6 Ocak 2013 Pazar

2012 YILININ SON KURSU KARGALAR KÖYÜ...

Emeğin başkenti, Karaelmas diyarı Zonguldak'ın güzide beldelerinden biri olan Kozlu beldesinin ilçe olması ile birlikte Kozlu pratik kız sanat okulu Kozlu halk eğitim merkezi olarak hizmet vermeye başladı.Halk eğitim müdürü sayın Gülşen TAŞTEN ile yaptığımız görüşmenin ardından Kargalar köyünde düzenlenen arı yetiştiriciliği kursuna 15.12.2012 tarihinde başladık.Bu kurs aynı zamanda Kozlu halk eğitim merkezi'nin açtığı ilk arıcılık kursu.Böyle bir kursta görev aldığım için çok mutluyum.

Bu kursun düzenlemesinde emeği geçen başta sayın Gülşen TAŞTEN'e ve Kargalar köyü muhtarı sayın Mustafa ERAY'a göstermiş oldukları çabalarından dolayı teşekkürlerimi sunarım...



Köy muhtarı Mustafa beyin aynı zamanda kursiyer olması da beni çok sevindirdi.

Katılan arkadaşlarla tanıştıktan sonra konuları işlemeye başladık.Genelde kursun bitiminde yapmış olduğumuz uygulamayı mevsimin kış olaması dolayısıyla son zamanlarda Meteorolojimizin yaptığı başarılı tahminleri takip ederek 26 aralık'ta  yapmaya karar verdik. 


Uyguluma için saat 13 gibi toplanmaya karar vermiştik.Ben gittiğimde bu manzara ile karşılaştım.


Misafirperverlikleri ve içten samimiyetleri için ne kadar teşekkür etsem azdır. 







Karnımız doydu sıra geldi uygulamaya katılan arkadaşları iki gruba ayırdık arısı olanlar ve arıcılığa yeni başlayanlar olarak.



İlk kez arıyı görenlere daha uzun zaman ayırarak ana arı, işçi arı ve erkek arıyı gösterdim.Şansımıza kovanda 2-3 tane erkek vardı.


Katılanların içinde birde bayan arkadaşımız vardı kendisi daha önce hiç bu kadar arıya yaklaşmadığını söyleyince birazda cesaret olsun diye çerçeveyi tutmasını istedim sağolsun kırmadı ve uygulama sonunda  arıcılığı kesin yapacağını söyledi.


Arılıktaki uygulamanın ardından çaylarımızı içerken sohbete devam ettik. Sohbet sırasında bir arkadaşın daha önce çevrelerindeki arıcıların yanına giderek bilgi almak istediklerini fakat ne yazıkki sorularına cevap alamadıklarını söyleyince çok üzüldüm. Hazır konusu açılmışken uzun zamandır yazmak istediklerimi bu vesile ile yazayım. Arıcılığa ilk başladığım yıllarda çevremdeki arıcılarla sohbet etmeye çalışıyorum fakat nedendir hala anlamış değilim bilgi alamıyorum hatta bir arıcıdan arıcı olabilmen için 10 fırın ekmek yemen lazım diye bir tepki dahi aldım. Ben demek bencilliğin taa kendisidir. Yaradan bencilliği yasaklamıştır. Ben sadece ayna karşısındadır, döndüğünüzde biz vardır biz ile başarılı olabiliriz. Evet biz arıcılar kocaman bir aileyiz, lütfen ama lütfen bilgimizi becerimizi kıskanmayalım, sanmayınki bilgi, beceri paylaşınca gerek kazancımız gerekse dostlarımız azalır aksine hocamın da dediği gibi "BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR"





Günün anısına toplu bir fotoğraf aldıktan sonra dağıldık.


Ve iste kursun son günü son ders saati sınav.








Tanıştığım günden bu yana benden desteğini hiç esirgemeyen Başkanımız sayın Selahattin GÜNEY sınav günü onur konuğumuz oldu. Sınavda tam not alanlar arasında yapılan kurada  kitap almaya hak kazanan Ahmet AYDIN ve Yaşar KORKUSUZ hediyelerini hocamın elinden aldılar.

Katılan tüm arkadaşlara başarılar dilerim.




Bu fotoğrafı 30.12.2012 de kursumuzu ziyarete gelen değerli dostlarım Fikret BAYDEMİR ,Yılmaz BİLGİLİ ve Başkanımız Selahattin GÜNEY ile birlikte çektirmiştik.

Uygulamadan kısa bir video iyi seyirler...


Kargalar köyü arıcılık kursu uygulamalı eğitim... ile  ARICISERKAN67

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Serkan bey bilgi mezara götürmek için değil,paylaşmak için yaratılmış,tüm kursiyerlere başarılarla dolu arıcılık yapmalarını dilerim,sizlerede emek verdiğiniz için teşekkür eder devamını dilerim,saygılarımla