20 Aralık 2015 Pazar

2015 YILI ANA ARI ÜRETİMİ VE KIŞLATMA...

Bu sene ana arı üretimini 1/3 lük çerçevelere uygun kutular ile yaptım.
Bu kutularıda elimde olan 5 çerçevelik ruşet kovanların üzerinde ufak değişiklikler yaparak bu çerçevelere uygun hale getirdim. Bu kutular istenildiğinde ortaki aparatlar söküldüğünde tekrar eski halini alabilecek.


Ortaya bölme tahtası takıldığında çerçevenin bir kulağı kovanın kendi çıta yuvasına oturuyor diğer kulağı içinde bir çıtaya kanal açılarak monte edildiğinde arada biraz boşluk kalıyor. O boşluktanda kek ile besleme yapılabiliyor.

Bu kutuların bir güzel tarafıda sonbaharda ana arı lazım olduğunda gözün birinden ana arı alındıktan sonra iki gözde aynı kovanda tek tarafa toplanarak kışa girebilecek olması.

Sonrada her göz için kovanın yan tarafından uçuş deliği açtıktan sonra fuarda ve sonrasında Arı evi Ercan Bektaş tan aldığım plastik uçuş tahtalarını monte ettim. Renklerin farklı olması çiftleşmeden dönen ana arıların gözleri karıştırmasını da engelliyor.

Çerçevelere petek takıp birleştiridim.


Kutuları arılandırmak için ilkbaharda önce bir kovana verdim petekler kabartılıp ana arı yumurtlarken bir taraftan da ana arı memeleri hazırlamaya başladım.


Petekler kabartılıp yumurta atıldı sonrada bu çerçeveleri birbirinden ayırıp çiftleştirme kutularını doldurdum.


Kutular arılandırılıp 5 km uzaklıktaki diğer arılığa taşındı ve sonra hazır olan memeler verildi.





Ana arı doğdu ve çiftleşti değişecek olan ve yapılacak olan bölme kovanlara verilmeye hazır.
Bu kutularda yumurtlama alanı biraz daha fazla olduğundan diğer küçük kutulara göre biraz daha fazla bekletilebiliyor tabi.


Bunlarda dün çektiğim fotoğraflar şimdilik her şey yolunda bal kemerleri gayet güzel.


Kış moduna girdiler yavru sıfır varroa mücadelesi de tamam seneye görüşürüz.


İnşallah bu kış hiçbir arıcı kardeşimiz kayıp vermeden kışı çıkarır.

Bol bereketli bir 2016 yılı olması temennisi ile...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Yeni bir basarili calisma. Tebrikler hocam.