11 Temmuz 2010 Pazar

HASAD ZAMANI....

Arıcılar için 365 günün yorgunluğunu attığı andır bana göre hasad.Bende cuma günü kovanımın hasadını yaptım.Bu sene 4 kovanla girdim bala.Bunlardan biride oğuldu.Arılığımda güzel genişledi bu yıl bana göre gerek bal gerekse kovan bakımından oldukça bereketli geçti.Umarım tüm arıcılar içinde bereketli bir sezon olmuştur.

Henüz bal sağma kazanım olmadığı için bu işi arkadaşım Tahsin abinin orada yaptım.Zaten kovanlarımdan biride orada idi.Ailesi ve kendi çok kahrımı çektilerbu sene.Tahsin abinin komşusu Şaban abide sır almada bana yardımcı oldu.Hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Ballı petekler kazana giriyor ve işte o yorgunluğu alan görüntü :))
Ne muhteşem bir manzara kokusunu anlatmama gerek yok sanırım.:))))
İşe geç başlayınca birde 3 arıcı bir araya gelince haliyle ellerden fazla çeneler çalışıyor.Birde baktık saat gece yarısını geçmiş.
Hem kovanı sar adamın başına hemde sağımı yap birde karnım aç denirmi diye düşünürken oda ne yemek hazır işinizin bitmesini bekliyoruz ama şimdilik atıştırmalık bişeyler getirdik demezlermi.Hemen bir tabakta bal kazanından bal alınıp yumulduk sofraya.
Tahsin abinin oğlu ademde aldı eline makinayı hiç durmadan deklanşöre bastıda bastı en usturuplu yuttuğum lokma bu olduğu için bu fotoğrafı seçtim.

Açlığımızı bastırdıktan sonra son kalan petekleride süzüp işimizi bitirdik.


Bugünde mısır hasadının ilk günüymüş bizim evde.
Peteklerin yalatma işlemini 2 kovana 2 şer ballık koyarak yaptım.Nekadar bal aldığıma gelince 4 kovandan 47 kilo bal aldım.12 kg. da bir kovanımdan bahar balı aldım allah bereket versin.Şimdi askerlerin şafak sayması gibi gün sayıyoruz çiçek balına gitmediğim için bir sonraki bala kaldı 363 :)))))

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Emeğin karşılığını almak çok güzel,hasatınız bol ve bereketli olsun,selamlar.